April 14, 2014

Penghantaran pets ke sabah/sarawak menggunakan perkhidmatan MAS Kargo

Assalamualaikum
Berita baik untuk pecinta haiwan hiasan ( pets )
Saya membuka peluang kepada rakan-rakan pecinta haiwan-haiwan jinak seperti burung, kucing, sugar glider yang ingin menghantar haiwan kesayangan anda ke sabah , sarawak dan Brunei.
Pengalaman lepas telah pun berjaya menghantar haiwan kesayangan pelanggan ke sabah.
Kami menggunakan Profesional Services seperti MAS Kargo .
Proses untuk penghantaran mengambil masa lebih kurang 14 hari bekerja.
Proses tersebut termasuk :

1) Confirm Order selepas stock sampai ke tangan saya
2) Pembayaran ( Full )
3) Jabatan PERHILITAN untuk Proses membuat lesen
4) Jabatan Veterinar
5) Jabatan PERHILITAN Wilayah
6) Proses Permit Import di Veterinar negeri / negara pembeli
** Sabah ( Perlu membuat permit import terlebih dahulu di Jabatan Hidupan Liar Sabah)

7) Proses Permit Eksport di Jabatan Veterinar (Saya uruskan)
8) MAS Kargo untuk tempahan ticket.
9) Urusan terakhir untuk hantar ke Animal Hotel MAS Kargo.
10) Pembeli terima ( urusan kastam ) - Pembeli dikenakan sedikit bayaran oleh pihak KASTAM di Airport.




 Kami menghantar Pets anda ke Animal Hotel sebelum naik MAS Kargo


Contact Pokteh - 0133227141

14 comments:

  1. selamat pagi en.
    saya tinggal di kota kinabalu sabah, saya teringin untuk pelihara parrot jenis "Alexandrian Parrot".
    boleh ke en jelaskan saya mcmana proses penghantaran dan harga..

    ReplyDelete
  2. Salam pak teh..agak2 berapa kos penghantaran yg perlu ditambah klu pos burung ke kk, Sabah?sy berminat nak bela spesis conure..sini harga trlalu mahal..





    ReplyDelete
  3. Brunei juga ada? berapa ah kira2 belanja penghantaran? maximum. Klu budget ngam boleh lah beli burung kat sini. teringin sangat

    ReplyDelete
  4. Selamat malam tuan, saya ingin bertnya, adakah tuan menyediakan perkhidmatan menghantar anjing peliharaan ke sarawak? Terima kasih

    ReplyDelete
  5. Penghantaran untuk ayam,burung,Sg sahaja,
    Kucing tak dapat hantar kerana ada masalah dengan agen disana.

    ReplyDelete
  6. Salam. Saya nak hantar kucing ke sabah. Saya dah try contact no tertera. Tiada maklum balas. Sila pm saya 0133043848

    ReplyDelete
  7. As-salam..saya hendak antar terkukur ke Miri. Bagaimana caranya & kos?

    ReplyDelete
  8. Assalam....saya nak hantar burung murai ke Bintulu...ada tak perkhidmatan macam tue?
    Whatsapp saya 0198473331

    ReplyDelete
  9. salam. saudara.. saya nak bawa burung dari kl ke sabah.. harap tuan dpt membantu. watsap. 0198818414

    ReplyDelete
  10. salam. saudara.. saya nak bawa burung dari kl ke sabah.. harap tuan dpt membantu. watsap. 0198818414

    ReplyDelete
  11. Salam tuan,sya nak hantar anjing dri johor ke sabah tuan,boleh ke dan mcm mna caranya dan agak2 berapa kosnya...tq..

    ReplyDelete
  12. Slm pg....klu hantar ke sarawak...proses nya macam mana boss....

    ReplyDelete