April 14, 2014

Penghantaran pets ke sabah/sarawak menggunakan perkhidmatan MAS Kargo

Assalamualaikum
Berita baik untuk pecinta haiwan hiasan ( pets )
Saya membuka peluang kepada rakan-rakan pecinta haiwan-haiwan jinak seperti burung, kucing, sugar glider yang ingin menghantar haiwan kesayangan anda ke sabah , sarawak dan Brunei.
Pengalaman lepas telah pun berjaya menghantar haiwan kesayangan pelanggan ke sabah.
Kami menggunakan Profesional Services seperti MAS Kargo .
Proses untuk penghantaran mengambil masa lebih kurang 14 hari bekerja.
Proses tersebut termasuk :

1) Confirm Order selepas stock sampai ke tangan saya
2) Pembayaran ( Full )
3) Jabatan PERHILITAN untuk Proses membuat lesen
4) Jabatan Veterinar
5) Jabatan PERHILITAN Wilayah
6) Proses Permit Import di Veterinar negeri / negara pembeli
** Sabah ( Perlu membuat permit import terlebih dahulu di Jabatan Hidupan Liar Sabah)

7) Proses Permit Eksport di Jabatan Veterinar (Saya uruskan)
8) MAS Kargo untuk tempahan ticket.
9) Urusan terakhir untuk hantar ke Animal Hotel MAS Kargo.
10) Pembeli terima ( urusan kastam ) - Pembeli dikenakan sedikit bayaran oleh pihak KASTAM di Airport.




 Kami menghantar Pets anda ke Animal Hotel sebelum naik MAS Kargo


Contact Pokteh :  017-6410008
(Saya tidak lagi menggunakan no tel ini 013-3227141)

86 comments:

  1. selamat pagi en.
    saya tinggal di kota kinabalu sabah, saya teringin untuk pelihara parrot jenis "Alexandrian Parrot".
    boleh ke en jelaskan saya mcmana proses penghantaran dan harga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Askm saya nak tnya mcm mne nak bawa arnab saya pergi Sabah

      Delete
  2. Replies
    1. Selamat petang..nak tnya bagaimana nak bawa burung peliharaan dari KL ke SABAH ya?

      Delete
  3. Salam pak teh..agak2 berapa kos penghantaran yg perlu ditambah klu pos burung ke kk, Sabah?sy berminat nak bela spesis conure..sini harga trlalu mahal..





    ReplyDelete
  4. Brunei juga ada? berapa ah kira2 belanja penghantaran? maximum. Klu budget ngam boleh lah beli burung kat sini. teringin sangat

    ReplyDelete
  5. Selamat malam tuan, saya ingin bertnya, adakah tuan menyediakan perkhidmatan menghantar anjing peliharaan ke sarawak? Terima kasih

    ReplyDelete
  6. Penghantaran untuk ayam,burung,Sg sahaja,
    Kucing tak dapat hantar kerana ada masalah dengan agen disana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bos,sy nk pos ayam pergi sarawak..brapa kos semua bos siap sijil kesehatan,ada 3ekor..

      Delete
  7. Salam. Saya nak hantar kucing ke sabah. Saya dah try contact no tertera. Tiada maklum balas. Sila pm saya 0133043848

    ReplyDelete
  8. As-salam..saya hendak antar terkukur ke Miri. Bagaimana caranya & kos?

    ReplyDelete
  9. Assalam....saya nak hantar burung murai ke Bintulu...ada tak perkhidmatan macam tue?
    Whatsapp saya 0198473331

    ReplyDelete
  10. salam. saudara.. saya nak bawa burung dari kl ke sabah.. harap tuan dpt membantu. watsap. 0198818414

    ReplyDelete
  11. salam. saudara.. saya nak bawa burung dari kl ke sabah.. harap tuan dpt membantu. watsap. 0198818414

    ReplyDelete
  12. Salam tuan,sya nak hantar anjing dri johor ke sabah tuan,boleh ke dan mcm mna caranya dan agak2 berapa kosnya...tq..

    ReplyDelete
  13. Slm pg....klu hantar ke sarawak...proses nya macam mana boss....

    ReplyDelete
  14. Salam, adakah encik turut menyediakan servis penghantaran untuk anjing?

    ReplyDelete
  15. Encik....sy nk pos ayam 3 ekor ke sarawak...mcm mne proses dan brp sy kene byr

    ReplyDelete
  16. Hi mr experts... my email Williamkwong23@gmail.com minta tuan email sy jumlah semua kos penghantaran kucing ke miri sarawak. As soon as possible tuan.. tq

    ReplyDelete
  17. Hi.. Kalo hantar anak anjing husky ke Sabah berapa ya? N berapa lama prosees penghantaran? Wassap saya 0168389378

    ReplyDelete
  18. Hi.. Kalo hantar anak anjing husky ke Sabah berapa ya? N berapa lama prosees penghantaran? Wassap saya 0168389378

    ReplyDelete
  19. Hi Encik..kalau nak hantar anjing balik sarawak macam mane proses dia yer?
    Tq

    ReplyDelete
  20. Hi encik ...kalo sya nk hantr sugar glider 6 ekor balik sarawak brapa kos semua skali yew?

    ReplyDelete
  21. saya ingin membawa kucing dari semenanjung ke sabah, brapa kos ye..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh www.wasap.my/+60122671087

      Delete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. Saya nak hantar kucing saya ke sabah urgent.Ni no saya 011-11911984

    ReplyDelete
  25. Saya nak bawa kucing dari semenanjung ke sarawak...berapa ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh www.wasap.my/+60122671087

      Delete
  26. Assalamulaikum tuan nak tanya kalau saya hantar arnab sebantak 8 ekor ke kk sabah berape yg saya kena byr dgn perkhidmatan tuan serta ape document2 yg perlu saya sediakan.

    ReplyDelete
  27. Kalau saya nak bawa toy poodle ke Sarawak, berapa ye kos yang perlu saya keluarkan dan macam mana ye proses nya? Boleh whatsapp saya... 0136089971

    ReplyDelete
  28. Sya nak postkan hamster sya ke sabah,brpa Yea costnya??

    ReplyDelete
  29. Bagaimana pula cara untuk kiriman ikan hidup dari Sarawak untuk dikirimkan ke semenanjung Malaysia?

    ReplyDelete
  30. kalau sy nk htr kucing sy dri penang ke miri srwak brpa ya ? blh contact sy 0174350879 . urgent

    ReplyDelete
  31. Salam..nak tanya kalau saya nak hantar kucing saya pergi sarawak berapa kosnya dan ada surat yg perlu dibawa ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Ok tak servis nie. Kalo ok, saya pun nak guna jugak tq

      Delete
  32. hamster nk bawa balik sabah,sop cmna pula?

    ReplyDelete
  33. Salam, Encik klau procedure utk arnab plk bgaimana utk eksport ke sabah.. ??

    ReplyDelete
  34. Salam, kalau import kucing dari KL ke Miri, Sarawak macam mana prosedur dia?

    ReplyDelete
  35. saya ingin beli arnab dari semenanjung ke sabah, bagaimana caranya? aoa contact tuan?

    ReplyDelete
  36. Salam,bolehkah bantu saya bawa burung dri sabah,pergi indonesia?

    ReplyDelete
  37. Salam...saya nak bertanya berapa kos pos untuk kucing biasa dari klia ke sarawak.

    ReplyDelete
  38. Bos, kalau saya nak beli burung dari semenanjung n hantar g kuching sarawak, berapa kos penghantaran bos.

    ReplyDelete
  39. As salam...berapa kos utk hantar kucing dr kl ke kch.

    ReplyDelete
  40. Assalam..nak htr kucing dr penang ke miri sarawak. Apa yg diperlukan dan berapakah kos penghantaran? Terimakasih

    ReplyDelete
  41. Selain itu boleh? Like iguana, ball phyton n etc.. Minta pendapat

    ReplyDelete
  42. Saya nk hantar ayam peliharaan saya p sabah mcm mna cara ya bos

    ReplyDelete
  43. Saya nk hantar ayam peliharaan saya p sabah mcm mna cara ya bos

    ReplyDelete
  44. Bos saya nk hantar sepasang ayam sabung balik kedah berapa kosnya tuan

    ReplyDelete
  45. Salam bos saya nk hantar cik bulus saya balik sabah macam mana prosuder dan kosnya bos

    ReplyDelete
  46. Assalamualaikum,
    Servis penghantaran 2 ekor kucing ke Sarawak ada x?

    ReplyDelete
  47. Salam...saya mahu hantar ayam disabah saya sudah try contact nombor tuan tapi tidak dapat.

    ReplyDelete
  48. salam...nak tanya kos penghantaran kucing dari seremban ke sabah berapa untuk 9 ekor kucing?

    ReplyDelete
  49. Saya berada di Johor Bahru. Kucing sy berada di Sabah..bole ka kucing Su guna mas kargo dan nanti sy ambil tunggu d Johor Bahru .boleka MCM tu

    ReplyDelete
  50. đŸ‘‹hello..nak Tanya kos penghantaran anjing dari kuching ke sabah berapa untuk 2 ekor anjing?

    ReplyDelete
  51. Salam tuan..saya mahu hantar ayam ke Sarawak..boleh tuan pm saya 0162302002

    ReplyDelete
  52. Sya nk tnya prosedur bawah anjing dri sabah ke semananjung?

    ReplyDelete
  53. Saya nak beli angsa toblues dari semenanjung
    Caranya macam mana?

    ReplyDelete
  54. boss masih beroperasi ke

    ReplyDelete
  55. nak hantar kucing ke Sarawak bape postage?

    ReplyDelete
  56. Assalamualaikum tuan..Sy ingin membeli burung Pekin robin Dr I donesia..adakah Selamat sampai ke malaysia..

    ReplyDelete
  57. Mcm mane prosuder untuk bawa kucing ke sarawak,kalau naik flight boleh x,dan kalau kargo cik brp kos ye..tq

    ReplyDelete
  58. mcm mana mau bawak hamster dr tawau, sabah ke kl

    ReplyDelete
  59. Selamat ptg .. saya obel dari selangor.. sekarang saya nak tanya .. macam mana kalau saya nak bawa kuching saya balik ke sarawak
    Pm saya 01155066359

    ReplyDelete
  60. salam/ selamat sejahtera. Boleh saya tau cara/ procedure untuk bawa kucing drpd selangor ke sarawak??
    Urgent. Tq

    ReplyDelete
  61. Assalamualaikum pok teh saya dari jasin melaka saya nak bawak kucing saya dari melaka ke kuching serawak berapa postge dia ye pok teh

    ReplyDelete
  62. Anjing dri jb ke sabah berapa kos?

    ReplyDelete
  63. Klau hantar anjing dari Petaling Jaya Selangor ke Kota Kinabalu, berapa charge tuk satu ekor. Tolong pm saya. 0138640799

    ReplyDelete
  64. Salam … saya ingin membuat penhantaran kucing dr kl ke kuching. Boleh tahu brp harga kosnya?

    ReplyDelete
  65. Macaw betul boleh hantar ke sarawak kuching ? Whataps saya 0149978530

    ReplyDelete
  66. Selamat malam. Berapa kos kirim SG ke sabah

    ReplyDelete
  67. Salam...curier ape yg boleh antr ulat roti hidup

    ReplyDelete
  68. kalau hantar anjing dari johor ke kota kinabalu sabah . berapa kos untuk 1 ekor ? tolong pm saya 0173897810

    ReplyDelete
  69. masih menjalankan perkhidmatan penghantaran haiwan ke sabah ke

    ReplyDelete
  70. sy nk htr ayam ke sabah..wsup 0132373734

    ReplyDelete
  71. Masih buay servis hantar kucing je sarawak ke?

    ReplyDelete
  72. How to contact this app call no answer?

    ReplyDelete
  73. Klw nk hantar kucing 6 ekor ke sarawak berapa kos ya..

    ReplyDelete
  74. nk hantar 8 ekor kucing brpe kos ekk

    ReplyDelete